preskoči na sadržaj
Vijesti

Vrednovanje i ocjenjivanje za roditelje

Poštovani roditelji,

Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je i objavilo 3.travnja.2020. Preporuku za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu, gdje se jedan dio odnosi i na roditelje.

Do sada ste, vi roditelji, lijepo s nama surađivali i imamo povjerenja u vas da ćete nam biti podrška  i u području vrednovanja i ocjenjivanja.


S obzirom na izvanrednu situaciju, roditelji u ovom trenutku više nego ikad trebaju biti uključeni u rad škole, ali i u osiguravanje kruga povjerenja za učenje, a posebno je to izraženo kod učenika u razrednoj nastavi u osnovnoj školi. Svima nam je na prvom mjestu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu. S obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi - učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge.

Cjelokupni proces učenja i poučavanja vidljiviji nego kad se veći dio toga procesa odvijao u školi, ali i zato što dolazi do pomaka u načinu vrednovanja i ocjenjivanja.

Roditelj treba:

- osigurati i postaviti djetetu pravila škole u kući i odrediti vrijeme za učenje– moramo biti svjesni da ni djeca ni roditelji ne doživljavaju svoj dom kao školu i smatraju kako se kod kuće radi samo domaća zadaća. To u ovim uvjetima više nije tako i na takav se način roditelji trebaju postaviti i prema djeci.

-Roditeljska je uloga poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju.

-Odgovornost je roditelja da pomognu djetetu – ali ne i raditi umjesto njega. (Iako je razumljivo nastojanje roditelja da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti ili pritisak na učenike i nastavnike vezano uz bolje ocjene.) .

- Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne varaju, ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi.

Roditelji koji prelaze u pomoć koja to nije, štete razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjuju njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu cjeloživotnog učenja i svakodnevnog rješavanja problema.

-roditelji trebaju surađivati s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima da bi osigurali opću dobrobit svoje djece, poticali ih na učenje, na istraživanje i dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu.                                                                               

-Tijekom učenja i vrednovanja, roditelj može pratiti način rada učenika i u suradnji s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima, pomagati mu u osmišljavanju što boljih pristupa učenju i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti. 

 

Vrednovanje i ocjenjivanje (upute važne su za roditelje)

U prvom planu treba biti dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu.

Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad...) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir.

Posebno je istaknuto da svi učenici u ovom razdoblju trebaju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da sudjeluju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.

Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne  ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika i poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem, tako i s drugim učenicima.

Ono što treba posebno naglasiti je da sadržaje koje nastavnici poučavaju, a kasnije vrednuju i ocjenjuju, treba usmjeriti na bitno, a osloboditi ih sporednih detalja ili činjenica koje umanjuju ono što je bitno.  Kod svih metoda vrednovanja treba imati na umu da je potrebno jasno razlučiti bitne sadržaje od onih manje bitnih ili sporednih. 

Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade. 

Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja.

Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici. 

Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.

Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan i nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.

Za razrednu nastavu dovoljno je pratiti aktivnost učenika - jesu li sve zadaće i vježbe izrađene te dati učenicima da naprave neki od kompleksnijih zadataka koji služi sintezi znanja, a poticajni su za učenje (izrada plakata, umnih mapa, crteža, sastavaka, kvizova)

Zaključno, u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te stalno uslijed promjena okolnosti možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja.

 

U tom duhu, molimo vas za strpljenje i suradnju

 

Učitelji i djelatnici vaše škole



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 9. 4. 2020.

INFORMACIJE

OBAVIJESTI

Korisni linkovi
MENTALNO ZDRAVLJE


JELOVNIK OŠ SESVETE

Jelovnik za tekući tjedan za učenike i produženi boravak pronađite na našoj stranici.

JELOVNIK


ZGOMBAONICA

ZGOMBAONICA 

 Sve informacije možete naći u priloženim dokumetima.

 


PROMETNA UČILICA

Prometna učilica!

 

 

 

 

Poštovani,

 

pozivamo Vas i sve učenike iz Vaše škole da se uključite na 14. Državno natjecanje

učenika osnovnih škola u poznavanju prometnih propisa na sljedećem linku:

Prometna učilica


Brini o sebi - Budi dobro - Proživi COVID

ZG psihološko društvo
"Potaknuti najiskrenijom sućuti zbog tragičnog događaja u jednoj beogradskoj školi pišemo ovaj tekst. 
Podsjećamo da se radi o traumatskom događaju koji "dođe kao munja iz vedrog neba" i ljudima "izmakne tepih ispod nogu". Ovakve tragedije najčešće utječu na puno širi krug ljudi od "samo" onih direktno uključenih, radi čega nije nimalo neobično ukoliko ste dijete, mlada osoba, roditelj ili učitelj koji živi u Zagrebu i danas imate pojačan osjećaj bespomoćnosti i straha. Što je događaj bliže, a danas je nešto "što se događa samo u Americi", prešlo Atlanski ocean, to je veća vjerojatnost pojavljivanja neke reakcije.
Radi toga želimo podsjetiti što pomaže:
- Razgovarajte s djecom na način da im u kratkim crtama kažete što se dogodilo, a onda pustite njih da govore o tome kako su i slušajte ih.
- Dozvolite i potaknite, kako sebe, tako i svoje najbliže na sve one načine (samo)podrške koje i inače koristite. Za nekoga je to dugi topli tuš, za nekoga video call s najboljom prijateljicom, za nekoga knjiga, a za nekoga trčanje...
- Isključite televizore i portale, barem na neko vrijeme, i obratite posebnu pažnju na to što slušaju i na koji se način informiraju djeca i mladi
- Razgovarajte s djecom i mladima o sadržajima koje o ovom događaju imaju prilike vidjeti na društvenim mrežama, a pogotovo ukoliko kruže slike i video "svjedočanstva", i zaustavite njihovo širenje.
- Učinite nešto blago i nježno za sebe
- Budite s onima koje volite
Želimo ovom prilikom posebno naglasiti važnost načina na koji mediji izvještavaju o ovakvim temama. Senzacionalistički način prenošenja vijesti, neistinite informacije, demoniziranje krivca, odavanje bilo kakvih podataka koji bi mogli identificirati uključene u događaj, mogu ne samo biti štetni po mentalno zdravlje uključenih već i predstavljati rizik za ponavljanje takvog ponašanja. 
Na kraju, želimo i opet, upozoriti na to da briga za mentalno zdravlje svih pojedinaca u društvu leži u primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj prevenciji te da predstavlja ljudsko pravo.
U nadi da ćemo se uskoro probuditi u zemlji, regiji, kontinentu i svijetu koji to razumije želimo vam svima što mirnije dane koji dolaze i ponovo poručujemo, brinite o sebi i jedni o drugima.
Naše misli danas su sa svim obiteljima umrlih, stradalih, a onda i svim članovima zajednice u kojoj se ova tragedija dogodila.
Vaš ZPD"

Tražilica

Udžbenici

Uz sve udžbenike, čija se nabava financira iz državnog proračuna, naručene su pripadajuće radne blježnice i drugi obrazovni materijali, a nabavu financira GUO tj. Grad Zagreb.


ŠKOLSKA KNJIŽNICA

ONLINE RADOVI

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Himna naše škole

Himna naše škole

Sesvete su naše mjesto,
Sesvete su naša škola,
Sesvete su naše župe,
Sesvete su Prigorje.
 
Poslušajte pjesmu našu,
molimo za pažnju vašu:
Sesvećani mi smo svi,
dio Zagreba smo mi.
 
Prva brojka, stih i slovo,
bilo nam je sve to novo.
Prijateljstvo, ljubav, svađa,
sve u školi to se rađa.
 
Učenika puno ima,
učenice velika briga.
Učiteljice su prave,
učitelji hladne glave.
 
 
Tu se uči, čita, zbraja,
igra, pleše, pjeva, svira.
Puna znanja kao knjiga
za sve nas je velika briga.
 
Knjige, klupe, imenici,
zadaće u bilježnici.
Hoćemo mi i sve znamo,
zlatne snove sanjamo.
 
RAP: knjige, torbe, brige, teke, sve je to za nas,
povijest, zemljopis i jezik
učimo na glas
biologija života, kemija i spoj,
matematika baš uvijek, fizika kao grom.
 
Likovna i glazbena kulture su svijeta,
tehnička je radost, tjelesna je zdrava,
vjeronauk svagdašnji, izborna i dodatna,
ali sve to skupa vrijedi za papir koji slijedi ...
 
 
 
Škola naša, škola stara,
škola znanja i saznanja.
reći ćemo mi njoj hvala,
za sve što nam je dala.
 
Prek stočetrdeset stara
Dobre ona ljude stvara.
Nije lako marljiv biti,
starije naslijediti.
 
Lijepa naša dom je moj,
Prigorje u srcu mom.
Škola nam je drugi dom,
sretni smo u srcu svom.
 
Prva ljubav, prva radost,
prijateljstvo, sretna mladost.
Nek vas ove riječi sjete
naše škole Sesvete.
 

 

Priloženi dokumenti:
himna mp3.mp3


Za Badel školu

Za Badel školu napisat ću pjesmu ovu,

da me podsjeća na sreću, na veliku sreću moju.

Sada ovog časa kada ove rime slažem,

da svoju školu volim, vjerujte ne lažem.

Kada se podsjetim na nju nešto me obuzme

moju ljubav prema njoj nitko ne može da uzme.

Ona nam je kao drugi dom,

odrali smo mi tu svi sa njom,

ona nam je naše blago

sve što je srcu drago.

U njoj smo proživjeli sve, sve svoje padove,

sve svoje pobjede i poraze i prve poljupce.

Tu su i profesori dragi, ponekad i preblagi,

oni su ti koji su se za nas mučili

i  puno nas toga u životu naučili.

Ona nam je kao drugi dom...

Bili ste uz mene kad je bilo najteže

ova pjesma prijatelji uz vas me veže

i kad se moje srce škole Sesvete sjeti

iz grla mi ova pjesma poleti.

Ona nam je kao drugi dom...

Priloženi dokumenti:
01 Za Badel skolu.wma


Anketa
Nova, moderna tehnika i tehnologija nas je







preskoči na navigaciju