2020-02-11 11:14:33

Projekt Zlatni rez

Zadatak : Proporcija  -  Zlatni rez

Motiv : zlatni pravokutnik

Tehnike: kolaž

Učenici su u zadatku trebali uočiti,izraziti,vrednovati i spoznati odnos veličina prema zakonitostima  zlatnoga reza na primjerima likovno- umjetničkih djela i vlastitoga likovnoga rada.

Vježbali su divergentno mišljenje,osjetljivost na probleme i kreativnost u likovnom izrazu i usvojili tehiku slikanja u likovnoj tehnici kolaž.

 Zlatni rez su istraživali i na primjerima iz matematike,biologije i glazbene kulture.

Učenici su imali zadatak prikazati idealnu proporciju zlatni rez  i geometrijski je kostruirati.Unutar kvadrata su povukli dijagonalu (od kuta do polovice),zatim je šestarom spustili na bazu.Dobiveni pravokutnik (auron) je zlatni pravokutnik jer su mu stranice u odnosu zlatnog reza (Au – oznaka za zlato).

Formula zlatnog reza glasi a:b = b: (a + b).Omjer manje veličine prema većoj jednak je u omjeru veće prema cjelini.

Mjerenjem su dobili kvadrate (aurone).Krivuljom su povukli kuteve novih kvadrata i dobili su spiralu.n.pr.često je pronalazimo u prirodi(školjka). Zatim su plohe pravokutnika precizno kolorirali kolažem.

Učenici sedmih  razreda su trebali prikazati zlatni pravokutnik unutar zadanog formata likovne mape.

Tijekom stoljeća mnogi su ljudi otkrili zlatni rez i nazivali su ga raznim imenima: božanski omjer,zlatni razmjer,božanska proporcija. Matematički se opisuje kao slovo fi. Povezuje se sa fibonaccijevim nizom. Fibonaccievi brojevi nazvani su po talijanskom matematičaru Leonardu iz Pizze,kasnije poznatom kao Fibonaccije.U svojoj knjizi iz 1202.Liber Abaci  Fibonaccije je uveo niz u zapadnoevropsku matematiku, iako je taj slijed opisan ranije u indijskoj matematici.     Zlatni rez je geometrijska proporcija ili razmjer koji zadanu dužinu dijeli tako da se njen manji odsječak odnosi prema većem kao veći prema cijeloj dužini. ( Fibonacci spirala) 1,1,2,3,5,8,13,21...To je niz brojeva od kojih se svaki sljedeći broj u nizu dobije zbrajanjem prethodna dva broja.       Učenici sedmih razreda su istražili matematičke činjenice o zlatnom rezu i Fibonaccijevim brojevima, gdje se primjenjuju u svakodnevnom životu, što je zlatni pravokunik, izradili su zlatni šestar, istražili su primjenu Fibonaccijevih brojeva u glazbi. Njihove radove pogledajte u videu. PROJEKT Zlatni rez i Fibonaccijevi brojevi.mp4 Mentorica : Sandra Ježić, prof.  

Osnovna škola Sesvete